Kolory

Czerwony

Czerwień symbolizuje działanie, przygodę, energię, niebezpieczeństwo, miłość, pasję, wigor i siłę. To także symbol życia i sprzecznych, skrajnych emocji, piękna i witalności.

Czerwień ze względu na silny ładunek emocjonalny jest bardzo często używana w reklamie. Najczęściej wykorzystuje się tu fakt, że barwa ta wyróżnia się spośród innych i przykuwa uwagę. Warto zauważyć, że wszelkie promocje, czy „okazje” są opisane przede wszystkim na czerwono. Podobno pobudza apetyt, co potwierdza chociażby logo McDonald. Prawdopodobnie najlepszym przykładem czerwonego logo jest Red Bull, który kojarzy się z energią, siłą, działaniem, ekscytacją i przygodą.

Czerwień jest też wykorzystywana przez firmy i instytucje charytatywne i związane ze zdrowiem. Jest symbolem szpitali w tym Czerwonego Krzyża.

W bliskim kontekście czerwień kojarzona jest z rewolucją, wojną, walką i zniszczeniem. Nie bez przyczyny rękawice bokserskie mają właśnie kolor czerwony.

W Chinach jest kolorem szczęścia, powodzenia i miłości. Na ślubie panny młode zakładają tam czerwone suknie, zaś w południowej Afryce stanowi kolor żałoby.

Czerwień jest najsilniej stymulującym ludzką psychikę kolorem. Nie należy malować pomieszczeń na czystą czerwień, dużo lepiej sprawdzają się odcienie stonowane, przyciemnione, bądź pastelowe. Jest kolorem dynamicznym i przykuwającym uwagę, przez co świetnie pasuje do pomieszczeń, w których panuje duży ruch, jak na przykład hall, korytarz, pokój do ćwiczeń, czy kuchnia.

 

Czerwone balony są idealnym podarunkiem dla ukochanej osoby. Wyrażają skrajne emocje od miłości do pożądania, po obsesje. Jeżeli nie jesteśmy pewni swoich uczuć do drugiej osoby lepiej wyrazić to innym kolorem balona. Gdyż czerwień to stanowczość i zdecydowanie, co do swoich uczuć. Możemy podarować je osobom walecznym, odważnym, z charakterem i pewnym siebie. Kolor kierowany jest do kobiet, które upatrują w czerwieni luksus, kobiecość i podniecenie. Najczęściej wyrażamy nim słowo „KOCHAM CIĘ”.

Produkty

Sprawdź mogą
Ci się spodobać